Tu otrzymasz cenę specjalną ›
Click to order
Płatności i dostawy
Total: 
Formularz zamówienia
Typ rozliczenia
DARMOWA wysyłka na zamówienie powyżej 100 zł
Sposób dostawy
Kraj
Ostateczny koszt dostawy, zapytaj u menedżera
Payment method
  • /
  • /

Jak kosmetolog może sprzedawać więcej usług? Porady TOP-menedżera Zemits

Każdy właściciel salonu kosmetycznego wie, że biznes to system. W zależności od podjętych decyzji możemy osiągnąć sukces lub nie. Branża beauty również nie znosi chaosu i nieprzemyślanych decyzji. Nie ma znaczenia, czy już masz swoją firmę czy dopiero rozpoczynasz tą drogę ― nasz artykuł będzie pomocny. Nasza TOP-menedżera podzieli się swoim doświadczeniem ― jak sprawić, by biznes rozwijał się i skutkował większą ilością sprzedaży. Opowiemy przy tej okazji zwłaszcza o stosowaniu systemu CRM. Jak nie zapomnieć o żadnym z klientów? Indywidualne oferty dla każdego? Precyzyjny mechanizm kontroli czy niezrozumiały skrót? O wszystkim po kolei.

Czym jest CRM?

Angielskie «Customer Relationship Management» możemy przetłumaczyć jako “zarządzanie relacjami z klientami”. Innymi słowy, jest to system do zbierania i analizy informacji o klientach, potocznych i przyszłych, partnerach i dostawcach. Jest to de facto interaktywny zbiór danych służący do rozwiązywania różnorodnych zadań i gromadzenia informacji.

Tak, można jeszcze dziś spotkać przypadki prowadzenia “ręcznego” CRM ― wypełniania tabelek lub stosowania zlokalizowanych programów. Jednak ta opcja pod względem skuteczności jest gorsza od zautomatyzowanych systemów biznesowych.

Na czym polega główny cel systemów CRM w branży beauty? Oczywiście, kontakt z klientem. Tu działamy w dwóch kierunkach:
  • zapewnienie lojalności klientów
  • poprawa jakości usług
System tworzy iluzję “obecności” ― przebywasz z klientem zarówno w chwilach pozytywnego doświadczenia, jak i w sytuacjach negatywnych.

Co jeszcze zapewnia system CRM?

Jeszcze nie masz pewności co do tego, czy system CRM jest potrzebny dla Twojego biznesu? Oto przykłady “bonusów”, które dostajesz z CRM:
  • Masz pełnowartościową bazę klientów. Po pierwsze, to pomaga w zbieraniu informacji ― na przykład, o tym, z jakich zabiegów korzysta klient. Na podstawie kompleksowej analizy formułuje się indywidualne oferty. To także zachowa firmę przed utratą klientów, gdyby ktoś z jej pracowników odszedł.
  • Automatyzujesz komunikację z klientami. Połączenie takiego systemu z telefonią, firma odnotowuje każde zgłoszenie. Uwaga i zainteresowanie firmy zapewniają wysoką lojalność klientów.
  • Przypominasz o sobie. Na przykład, klient już dawno Cię nie odwiedza, więc system wysyła mu powiadomienie. To nie natrętne przypomnienie nie będzie irytujące, ale może podrzucić potrzebny pomysł.
  • Kontrolujesz wewnętrzne dane firmy. Za pomocą jednego z takich systemów pracownicy prowadzą zapisy-online i ustalają harmonogram pracy. Systemy te są również stosowane do kontroli pracy personelu albo sprawozdawczości finansowej.
Posiadając takie możliwości, salon istotnie podnosi poziom jakości swoich usług. Jak się zmieni nastawienie klientów? Oni poczują, że pamiętasz i dbasz o nich.

Rodzaje systemów CRM

Są dwie opcje ― to system online lub pełnowartościowe oprogramowanie. Każdy posiada swoje wady i zalety. Rozpatrzmy każdy z nich.

CRM Online
Jest to właściwie strona internetowa umieszczona na serwerach. Do pracy tworzymy personalne konto z loginem i hasłem. Cała baza danych jest przechowywana w “chmurze” i się zachowa nawet w przypadku błędu systemowego lub jakichkolwiek innych problemów technicznych.
Na stronę możesz wejść w dowolnym miejscu, byle był internet. Wszystkie aktualizacje i błędy systemowe nie są Twoim kłopotem, po prostu ciesz się z korzystania z serwisu.

Tak wygodny format ma jednak swoje ograniczenia i wady:
  • Trzeba ciągle mieć dostęp do internetu.
  • Nie możesz wprowadzić własnych poprawek. Najwyżej możesz zmienić kolor tła na stronie.
  • Serwis jest płatny. Zazwyczaj takie strony działają na subskrypcję.
  • Ograniczona przestrzeń informacyjna. Nie można w niej przechowywać nieograniczonej ilości danych.

Oprogramowanie CRM
To program instalowany na komputer lub laptop. Jest adaptowany pod potrzeby każdej firmy poprzez korygowanie początkowego kodu. Opłata za ten serwis jest jednorazowa lub coroczna. Najczęściej ten program jest ograniczony pamięcią w komputerze, ponieważ przechowuje dane na jednym z dysków twardych.


Ta opcja posiada dwie cechy, na które warto uważać:
  • ryzyko utraty danych wskutek błędu systemowego lub problemu technicznego;
  • do obsługi takiego oprogramowania potrzebny jest dobry administrator systemów.
Wybór należy do Ciebie. Oceń wszystkie za i przeciw.

Jak wprowadzić system CRM?

Do skutecznego i prawidłowego stosowanie tego rodzaju “nowostki” masz ustalić, jakie wymagania masz odnośnie systemu CRM. Spośród wszystkich zalet oferowanych przez programistów dla salonu piękności najbardziej istotne są:
  • Baza klientów. To podstawowy tryb, bez którego nie sposób jest wyobrazić sobie tego typu system.
  • Analiza sprzedaży. Na podstawie danych statystycznych tworzy się wykresy opłacalności nowych zabiegów lub nawet skuteczność wykonanych telefonów.
  • Tworzenie i korygowanie zadań. Jest to delegowanie określonych funkcji do każdego z pracowników w zależności od pełnionych przez niego obowiązków.
  • Automatyczne elementy. Na przykład, wysyłanie smsów, rejestracja zgłoszeń lub online-zapisy.
  • Dziennik zapisów-online. Stosując tę funkcję, prześledzisz dynamikę odwiedzania i popularności Twoich pracowników.

Dobre przykłady

Sporządziliśmy listę popularnych systemów CRM oraz innych przydatnych dla firmy kosmetycznej programów.

1. AmoCRM
Serwis internetowy z darmowym okresem próbnym. Jakie funkcje mogą Cię zainteresować? Przede wszystkim ― automatyczna rejestracja zgłoszeń, integracja z systemem bankowości, pocztą elektroniczną i portalami społecznościowymi. Rozszerzone funkcje ustawień pozwalają na dopasowanie programu do swoich potrzeb. Można też prowadzić rozmowy telefoniczne i konwersacje tekstowe online.


2. Zoho CRM
To oprogramowanie udostępnia następujące pożyteczne funkcje:
  • lejek sprzedaży;
  • baza klientów;
  • newsletter mailowy;
  • segmentacja leadów;
  • integracja z portalami społecznościowymi;
  • tworzenie zadań i sprawozdawczość.

3. Pipedrive
To nowoczesny system zarządzania relacjami z klientami umożliwiający zwłaszcza:
  • wizualizację lejków sprzedaży;
  • korzystanie z konfigurowalnego chatbota i online-formularzy;
  • sporządzanie sprawozdań opartych o analizę danych;
  • uzyskanie raportów o wydajności firmy w odniesieniu do wytyczonych celów;
  • śledzenie rozmów telefonicznych, konwersacji e-mail i kontaktów;
  • automatyzację powtarzalnych procesów.

4. Zadarma
To serwis telefonii internetowej pomagający w wybudowaniu sprawnej komunikacji z klientami. Oprócz autorskiego systemu CRM zintegrowanego z telefonią VoIP, Zadarma pozwala zwłaszcza na:
  • połączenia telefoniczne z komputera, smartfona oraz SIP-trunk;
  • wysyłanie SMS-ów do określonych grup odbiorców;
  • przekierowywanie połączeń i przeniesienie numerów;
  • tworzenie wirtualnej centrali telefonicznej;
  • instalację widżetu Callback.

5. Firmao
Jest to pełnowartościowy rozbudowany system CRM, wśród którego funkcji znajdziemy zwłaszcza:
  • system zarządzania kontaktami z klientami;
  • system fakturowania, księgowości i obiegu dokumentów;
  • program do wystawiania ofert, zamówień i tworzenia raportów;
  • system zarządzania pracą zespołową (tworzenie zadań, projektów, rejestrowanie czasu pracy);
  • funkcje callback i livechat, callcenter i contact center;
  • integracja z Google, Prestashop, Allegro i innymi serwisami.

6. Fakturownia
To przydatne narzędzie do zarządzania płatnościami ― zoptymalizowany system fakturowania pozwalający na szybkie i skuteczne uzupełnianie, drukowanie i wysyłanie faktur oraz śledzenie statusu płatności, obsługę magazynów, prowadzenie bazy produktów oraz wystawianie rachunków online.
Wybieraj, testuj, dopasuj do swoich potrzeb i podnieś skuteczność Twojego biznesu.
Po ustaleniu niezbędnych funkcji rozpocznij proces wprowadzania. Składa się z kilku etapów:
  • ustalenie głównych funkcji i budżetu, zintegrowanie systemu z innymi aplikacjami i programami;
  • wybór oprogramowania i serwisu;
  • testowanie systemu. Sprawdź system w praktyce, czy pasuje Twojemu zespołowi. Na tym etapie zazwyczaj ujawnia się główne trudności i problemy. Do tego etapu też należy szkolenie pracowników.
Po udanej integracji możesz używać wybranego systemu CRM na 100%.

Aby otrzymać Cenę Specjalną

prosimy o wypełnienie krótkiego formularza:

Wypełniając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

Mamy dla Ciebie coś innego