• /
  • /

Jak ustalić cenę zabiegu depilacji laserowej?

Laseroterapia w kosmetologii to branża, która z każdym rokiem nabiera rozpędu. Co sezon we wszystkich miastach na świecie, otwierają się setki i tysiące nowych salonów kosmetycznych. I nic w tym dziwnego.
Tak naprawdę depilacja laserowa jest jednym z pięciu najpopularniejszych zabiegów kosmetologicznych na świecie. Dlatego też tak wiele osób biorąc pod uwagę zapotrzebowanie i popularność usług laserowych wybierają tę branżę.
Zabieg często poszukiwany = zabieg opłacalny dla profesjonalisty. Depilacja laserowa jest to branża, która obiecuje wysokie zarobki dla tych, którzy chcą odnieść w niej sukces. Dziś przyglądamy się pierwszym krokom w prowadzeniu działalności w tej właśnie branży. Jak dokonać właściwej inwestycji? Jak wybrać odpowiedni laser? Jak ustalić najlepsze ceny tak aby wyróżnić się wśród konkurencji? A także trochę danych statystycznych, które potwierdzają korzyści z prowadzenia takiej działalności. Zaczynajmy.

Dlaczego depilacja laserowa w kosmetologii jest opłacalna?

Zamiast wielkich słów, najlepiej spójrzmy na fakty, a one mówią jasno :
  • Według Amerykańskiego Towarzystwa Estetycznej Chirurgii Plastycznej, depilacja laserowa jest jedną z pięciu najpopularniejszych metod w kosmetologii.
  • Platforma biznesowa Statista szacuje, że światowy rynek laseroterapii wykonał ogromny skok do 1,5 miliarda dolarów rocznie w 2022 roku.
  • Według raportu "Laser Hair Removal Market Size, Share, Trends, Scope, Growth Opportunity and Forecast 2019-2026" firmy Acumen Research and Consulting, oczekuje się, że depilacja laserowa przekroczy 3,9 miliarda dolarów do 2026 roku. Średnioroczne tempo wzrostu wynosi 15,4%.
  • Stany Zjednoczone i Europa dzielą pierwsze miejsce pod względem popularności geograficznej.
Depilacja laserowa jest to na dzień dzisiejszy najbardziej opłacalna inwestycja w naszej dziedzinie.

Zacznijmy od pierwszego kroku jakim jest analiza konkurencji

Powiedzmy, że mimo wszystko zdecydowałeś się na założenie własnej firmy. Ale od czego zacząć? Jak się nie wypalić i osiągnąć zysk? Mamy tylko jedną prawidłową odpowiedź - a jest nią dokładna analiza konkurencji. A mianowicie, mówimy o:
  • Dokładnym opracowaniu strategii marketingowej.
  • Stworzeniu planu sprzedaży na dany sezon.
  • Pozyskiwaniu dużej liczby klientów.
  • Ustalaniu cen i stworzenie odpowiedniego cennika
Przyjrzyjmy się dokładnie, u której konkurencji powinieneś zrobić rozeznanie? Na początek zaznaczmy to że, nie wszystkie salony kosmetyczne są Twoją konkurencją. Można je podzielić na trzy grupy:
  • Według zakresu usług. Na przykład, jeśli otwierasz salon depilacji laserowej i świadczysz usługi usuwania owłosienia, musisz szukać salonów lub gabinetów kosmetycznych, które również świadczą takie usługi.
  • Bezpośredni konkurenci. Są to salony kosmetyczne, które są podobne do Twojego w trzech aspektach: te same zabiegi estetyczne, ta sama grupa docelowa i usługi.
  • Konkurenci pośredni. Są to firmy, które rozwiązują te same problemy, ale w inny sposób. Na przykład przeprowadzasz depilację laserową za pomocą lasera diodowego, podczas gdy inny salon stosuje fotoepilację lub laser aleksandrytowy.

Jeśli planujesz pracować tylko w swoim sektorze, twoim głównym celem jest bezpośrednia konkurencja. Jeśli jednak planujesz w przyszłości świadczyć nie tylko usługi z zakresu depilacji laserowej - musisz wziąć pod uwagę również te pośrednie.

Kluczowe źródła do wykonania dokładnej analizy konkurencji

Gdzie można zdobyć potrzebną wiedzę?
⭐️ Internet. Strony internetowe konkurencji,media społecznościowе, recenzje, fora społecznościowe - wszystko jest do Twojej dyspozycji. W dzisiejszych czasach można uzyskać wiele informacji z Internetu.

⭐️ Bezpośrednio. Można się wiele dowiedzieć o salonie po prostu dzwoniąc i rozmawiając z nimi jako potencjalny klient. W tym samym celu można umówić się na spotkanie i porozmawiać bezpośrednio z szefem. W ten sposób można dowiedzieć się informacji o wnętrzu, jakości obsługi i ofertach promocyjnych.

⭐️ Opinie klientów. To także doskonałe źródło, z którego można dowiedzieć się o niedociągnięciach lub odwrotnie - o zaletach i bonusach.

⭐️ Konferencje, targi, seminaria. Na takich wydarzeniach można uzyskać praktyczny obraz i prześledzić trendy rozwoju rynku.

Analizując otrzymane informacje, będziesz w stanie ustalić konkurencyjne ceny, przemyśleć strategię pozyskiwania nowych klientów i ogólny plan promocji.

Krok drugi - wybór lasera

Na rynku jest wiele rodzajów laserów. Ale jak wybrać laser naprawdę o wysokiej jakości i na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności?
  • Żywotność urządzenia. Jest to jedno z najważniejszych kryteriów przy wyborze lasera. Im dłuższa żywotność, tym dłuższy będzie okres użytkowania.
  • Wielkość plamki i obszar promieniowania. Im większy rozmiar plamki, tym większy opracowany obszar, co oznacza krótszy czas zabiegu.
  • Układ chłodzenia. W laserach chłodzenie wewnętrzne występuje za pomocą powietrza lub wody. Układ chłodzenia wodą ma dwa typy - mikrokanałowy lub makrokanałowy. W systemie makrokanałowym do chłodzenia prętów diodowych woda przepływa po obwodzie, a w systemie mikrokanałowym pomiędzy prętami lasera diodowego. Głowice z chłodzeniem mikrokanałowym posiadają dłuższy okres użytkowania niż z chłodzeniem makrokanałowym i umożliwiają chłodzenie końcówki do takich temperatur jak -10, -12 °C.
  • Dostępne tryby i funkcje. Czy można spersonalizować ustawienia? Jest to bardzo ważne dla bezpieczeństwa klientów.
  • Serwis gwarancyjny. Oferujemy rozszerzoną gwarancję wynoszącą 24 miesiące na wszystkie urządzenia laserowe, takie jak nasze bestsellery Zemits Quidion i Adonyss DioPulse, więc klienci mają możliwość skontaktowania się z oficjalnym centrum serwisowym.
Laser diodowy to poważna inwestycja, na której nie należy oszczędzać. Decydując się na zakup zbyt taniego urządzenia, bierzesz na siebie szereg zagrożeń, w tym zdrowie swoich klientów.

❤️Wypełnij formularz

aby uzyskać indywidualną konsultację ❤️

Wypełniając formularz wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych.

Najnowsze wiadomości