Głównymi składnikami profesjonalnego wizerunku kosmetologa są:
- autoprezentacja offline ― jak wygląda Twój salon, jaką reputacją cieszy się wśród klientów, co o Tobie się mówi po odwiedzeniu Twojego salonu
Nota Bene: dla pracownika branży beauty bardzo ważny jest wygląd ― musi być schludny i zadbany, w innym przypadku wygląda to na to, że “szewc bez butów chodzi”
reputacja w kręgu kosmetologów ― jeśli Twój salon jest znany i szanowany wśród kolegów z branży, w tym też konkurentów, to znaczy, że udało Ci się osiągnąć popularność
- reputacja online ― opinie klientów zamieszczane na stronach internetowych (Twoim profilu, fanpage oraz stronach-agregatorach zawierających niezależne info o firmach z określonej branży).
Przytoczymy kilka cennych rad dotyczących tego, jak się prawidłowo zachować w sieci ― jakie wpisy zamieszczać, jak prowadzić kampanie reklamowe, jak podobać się klientom i zachęcać użytkowników do subskrybowania Twojego profilu i, ewentualnie, skorzystania z Twoich usług.